Velká pokuta pro Teslu, softwarová aktualizace snížila životnost baterie

Elektromobily Tesly se prodávají po celém světě, Norsko ovšem patří mezi jeden z největších trhů díky rozvinuté infrastruktuře a štědrým dotacím.

Tesla je po rozhodnutí soudu nucena zaplatit 136 tisíc norských korun (asi 16 tisíc dolarů) každému zákazníkovi, který si pořídil Teslu Model S a X mezi lety 2013 až 2016 s 85kWh baterií; jedná se o tisíce lidí.

Softwarová aktualizace (2019.16.1 a 2019.16.2) z roku 2019 podle zjištěních norských spotřebitelů ovlivnila životnost baterie ve vozidlech Model S mezi stanovenými roky. Podle stížností zákazníků se baterie pomaleji nabíjela a rychleji vybíjela – podobně jako třeba u mobilního telefonu.

Obrázek: Velká pokuta pro Teslu, softwarová aktualizace snížila životnost baterie

Zdroj: Pixabay

Nová aktualizace, horší výkon

Tesla na žaloby nereagovala, soud proto nakonec rozhodl ve prospěch občanů. Tesla musí pokuty zaplatit do 30. května nebo se odvolit k vyšší instanci soudu v Oslu. Model S si během oněch dvou let pořídilo asi 10 tisíc zákazníků, celkově by tak Tesla musela dohromady zaplatit asi 160 milionů dolarů – částku již poměrně nepříjemnou. Prozatím musí zaplatit pouze 30 původním žalobcům, nicméně v případě, že se Tesla neodvolá nebo vyšší soud rozhodne stejně, pak bude muset odškodnit všechny relevantní zákazníky v Norsku

Není jasné, jak Tesla na žalobu zareaguje. Firma nemá žádné PR oddělení a komunikaci společnosti v podstatě vede Elon Musk skrze Twitter, není tudíž možné od ní získat relevantní vyjádření.

Podobné žalobě čelí Tesla i v USA, o ní zatím soudy nerozhodly. Vzhledem k úspěchu v Norsku je pravděpodobné, že se objeví nové hromadné žaloby i v dalších zemích světa

Obrázek: Velká pokuta pro Teslu, softwarová aktualizace snížila životnost baterie

Zdroj: Pixabay

V Norsku Tesla čelí silné konkurenci, nedávno ji v prodejích elektromobilů předstihl německý koncern Volkswagen. Norská vláda nákupy nových vozidel s elektrickým nebo hybridním pohonem štědře dotuje, čímž chce zajistit postupný úplný přechod na úspornější automobily.

Zdroj: Electrek

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Microsoft obrátil, podpora Windows 10 skončí v roce 2025
Microsoft obrátil, podpora Windows 10 skončí v roce 2025
Obrázek: Musk upřesnil: Tesla začne opět přijímat Bitcoin, musí však dojít ke změně těžby
Musk upřesnil: Tesla začne opět přijímat Bitcoin, musí však dojít ke změně těžby
Obrázek: Další výpadky v dodávkách čipů? Covid hrozí zhoršením už tak špatné situace
Další výpadky v dodávkách čipů? Covid hrozí zhoršením už tak špatné situace
Obrázek: Čínské selfie z Marsu: Vozítko položilo na povrch kameru a zachytilo historické foto
Čínské selfie z Marsu: Vozítko položilo na povrch kameru a zachytilo historické foto
Obrázek: I Apple počítače trápí viry: macOS nejčastěji ohrožuje reklamní malware
I Apple počítače trápí viry: macOS nejčastěji ohrožuje reklamní malware
Obrázek: Nejde vám otevřít poškozené PDF? Soubor můžete snadno opravit
Nejde vám otevřít poškozené PDF? Soubor můžete snadno opravit
Obrázek: Amazon buduje obří Wi-Fi síť: Používá k tomu bez zeptání routery zákazníků
Amazon buduje obří Wi-Fi síť: Používá k tomu bez zeptání routery zákazníků
Obrázek: Jak poznat podvodný e-shop? S těmito tipy nenaletíte
Jak poznat podvodný e-shop? S těmito tipy nenaletíte
Obrázek: re.volt končí: Český startup je bez peněz, koronavirus zamával i s carsharingem
re.volt končí: Český startup je bez peněz, koronavirus zamával i s carsharingem

Roztomilá žlutá elektrická auta, skútry a elektrické koloběžky. Startup re.volt měl před koronavirovou pandemií dobře našlápnuto. Nyní se jeho tvůrci...

Zavřít